韓国格付け「Aa3」に引き上げ、日本や中国と並ぶ=ムーディーズ
source : 2012.08.27
14:43 Reuters.co.jp (ボタンクリックで引用記事が開閉)
米格付け会社ムーディーズ・インベスターズ・サービスは、韓国のソブリン格付けを「A1」から1段階引き上げ、「Aa3」にすると発表した。これは韓国にとって過去最高の格付けで、日本や中国と並んだ。見通しは「安定的」。
ムーディーズは格上げの理由として、良好な財政ファンダメンタルズ、高い経済回復力、銀行部門の対外ぜい弱性低下を挙げた。
ムーディーズは5カ月近く前に、韓国の格付け見通しを「安定的」から「ポジティブ」に引き上げていた。
ムーディーズは、指導部が交代した北朝鮮との関係が安定していることも格上げにつながったと指摘、「北朝鮮が中国との経済関係を強化する可能性があることは、強硬な共産主義国家(北朝鮮)が指導部交代期に崩壊するリスクが低下していることを示している」との認識を示した。
ムーディーズによる格上げを受け、韓国国債先物が序盤の安値から回復したほか、ウォン相場も下げからやや戻した。韓国株.KS11は反応薄。
今回の措置により、ムーディーズによる韓国の格付けはフィッチ・レーティングス(A+)、スタンダード・アンド・プアーズ(A)に比べ、1段階高くなった。
フィッチは2011年11月に韓国の格付け見通しを「ポジティブ」に引き上げたが、S&Pは北朝鮮の指導部交代に伴うリスクを理由に格付け見通しを「安定的」としている。
アナリストは、ムーディーズによる格上げで、長期的に海外から韓国への投資資金流入が促されるとみている。ただ、短期的に見れば、海外の投資家はすでに韓国資産の保有をかなり拡大しているため、影響は限られるもよう。
当局のデータによると、外国人投資家は1―7月に韓国の債券を5兆9100億ウォン(52億1000万ドル)買い越した。
サムスン電子が7%急落、米特許訴訟を嫌気=ソウル株式市場
source : 2012.08.27
10:20 Reuters.co.jp (ボタンクリックで引用記事が開閉)
27日のソウル株式市場でサムスン電子(005930.KS: 株価, 企業情報, レポート)が7%以上急落している。
スマートフォン(多機能携帯電話)などの特許侵害をめぐる米アップル(AAPL.O: 株価, 企業情報, レポート)との米訴訟の陪審団評決で、アップルの一部の特許が侵害されたと判断され、10億5000万ドルの損害が認定されたことが嫌気されている。
同社株は7.5%急落し118万3000ウォン。日中の下落率としては約4年ぶりの大幅な下げとなっている。総合株価指数.KS11は0.5%安。
大信証券のアナリスト、ジョン・パク氏は「損害認定額が市場の予想を大きく上回ったため、今後数日、調整は避けられない。販売差し止めの可能性など不透明要因も残っている」と述べた。
アップルの弁護士は評決の発表後、サムスン電子の一部製品の販売差し止めを申請する計画を明らかにし、判事は販売差し止めに関する審問日を9月20日に設定した。
サムスン電子は、副会長やモバイル部門トップなどの幹部が26日に緊急会議を開催した。
ただ、複数のアナリストは、サムスンには他社の技術革新にすぐに追いつくという「素早い実行力」があり、一部製品の販売が差し止めになっても、すぐに特許侵害に当たらない新製品を投入するだろうとの見方を示している。
ムーディーズでの該当記事…
Moody's upgrades Korea to Aa3; outlook stable
source : 2012.08.27 Moody's (ボタンクリックで引用記事が開閉)
Singapore, August 27, 2012 -- Moody's Investors Service has today upgraded the Republic of Korea's government bond rating to Aa3 from A1. The rating outlook is stable.
The key drivers of the rating action are:
- Strong fiscal fundamentals,
- A high degree of economic resilience and competitiveness,
- Reduced external vulnerability of the banking sector, and
- Continuation of status-quo in North-South geopolitics.
RATINGS RATIONALE
Firstly, Korea's strong fiscal fundamentals enable a relatively large degree of policy space to cope with contingent domestic risks and external shocks. Its government finance metrics are very well placed among all Aa-rated peers.
The government's balance sheet has been relatively unscathed by the global financial crisis and, so far, by the eurozone crisis. The general government budget went into a modest deficit in 2009 as a result of the global financial crisis, but swiftly bounced back into surplus in 2010, and has remained in the black since then. Government debt has been contained at a moderate level in relation to GDP.
The above factors are reflected in Korea's very low gross financing requirement, which at 0.9% of GDP in 2012, according to the International Monetary Fund, is among the lowest for an industrialized economy. Over the medium term, Moody's sees the government's debt trajectory gradually declining.
Moreover, the outlook for government finances is favorable. The large size of Korea's domestic capital market, low inflation, a low risk premium on government securities, and a relatively favorable long-term outlook for economic growth mean that fundamental pressures on the government's debt-carrying capacity are notably absent.
Secondly, the Korean economy has demonstrated resilience to external shocks. It avoided a recession because of the global financial crisis in 2009, and rebounded strongly in 2010. Korea's trend growth has become closely aligned with that of global growth in the past decade, and is therefore stronger than that of the advanced industrial countries.
Korea's economic growth rate this year is slowing with the downturn in global growth, but the competitiveness of its export sector will help lead a rebound as the global economy recovers. Despite these headwinds, the country's labor market has remained relatively healthy?the unemployment rate was 3.1% in July. Over the long run, continued gains in labor productivity and restraint in unit labor costs will be essential in maintaining the economy's competitiveness and its potential growth rate, which is close to 4%.
Thirdly, macro-prudential regulatory measures and improved risk management have proved effective in reducing banking sector vulnerabilities. The risks associated with a heavy reliance on off-shore wholesale market funding became evident during the global financial crisis. Since then, banks' have appreciably reduced their reliance on short-term external funding as a share of total external liabilities; loan-to-deposit ratios for the regulated banks; as well as for the policy banks; have declined to a more prudent level.
Related to this issue is the presence of system-wide self-insurance against deleveraging and risk aversion in the global financial markets. Official foreign exchange reserves have risen and have remained above $300 billion since April 2011; standing near a record level of $314 billion as of July 2012. In contrast, during the global financial crisis, they had plummeted to $201 billion.
Fourthly, the rating action is supported by a developing outlook which suggests that the geopolitical status quo will not be adversely disrupted by the ongoing leadership transition in Pyongyang. However, a possible step-up in Pyongyang's economic engagement with Beijing, as seen in the announcement of three new industrial zones along the China-North Korea border, suggests that the risk of an collapse of the autarkic communist state during the leadership transition phase is diminishing. Furthermore, the risks relating to renewed military conflict on the Korean peninsula are contained by the long-standing deterrence provided by Seoul's robust alliance with Washington.
North Korea-related event risks factored into our Sovereign Bond methodology do not constrain the Republic of Korea's rating at the Aa3 level.
RATING CONCERNS
The recent intensification of the economic weakness in the eurozone and the slowdown in China's growth is adversely affecting Korea's exports, a key growth driver. Moody's thinks that continued weakness in the eurozone will likely lead to a lower real GDP growth outturn for this year than previously expected, around 2.5% but still with downside risks Nonetheless, Korea's credit fundamentals would not be negatively affected at its current rating range.
Concerns over the rise in non-financial public-sector debt since 2007 are being allayed by recent policy actions, although effective management of public corporation liabilities remains a concern which could affect the future rating trajectory. Transparency and accountability will be enhanced by the government's new mandate that public corporations submit five-year financial management plans to the Ministry of Strategy and Finance?done in June?and which are to be vetted before the National Assembly in September 2012.
Mitigating to some extent the risk from the rise in public corporation debt is the offsetting rise in public sector assets. Much of the borrowings by the state-owned corporations have supported the development of resources overseas and energy infrastructure at home. Such projects will generate revenues in the future. Other investments have improved social welfare services, such as increasing the supply of affordable housing.
Concerns over rising household debt remain salient, but we do not consider that such debt poses near-term risks to the banking sector, or to the government's balance sheet, if it is contained. Rather, our immediate concerns center on the potential for a drag on private consumption expenditure and, therefore, whether the high degree of resilience in the Korean economy would be impaired.
The change in government bond rating to Aa3 also results in changes in: the foreign currency bond ceiling to Aa1 from Aa2, and the foreign currency bank deposit ceiling to Aa3 from A1. The P-1 rating on short-term obligations remains unchanged, as does the Aa1 ceiling on local currency bond and bank deposit ratings.
CREDIT TRIGGERS FOR A FUTURE RATING ACTION
The stable outlook means that upside and downside risks are balanced. Factors that could lead to a positive rating action:
- Further reduction of the banking sector's vulnerability to external funding,
- Reduction in the contingent risks to the government's balance sheet, and which result from non-financial public enterprise debt, or from household debt,
- Maintenance of fundamental economic competitiveness and of long-term growth prospects.
Factors that could lead to a negative rating action:
- A significant or irreversible deterioration in the government's balance sheet either from budgetary slippage, or from the fiscalization of contingent liabilities,
- A fraying of the overall policy framework which has been supportive of employment, investment and growth,
- A material heightening of the geopolitical risks associated with North Korea, such as from the collapse of the communist state, or an outbreak of military conflict on the Korean peninsula.
過去記事で…
韓国への日本経済新聞の礼賛が過ぎる…とクギを刺して…
韓国や韓国企業に未来は無い…と…書きました…
日本経済新聞 の韓国礼讃が酷過ぎる件…「日韓経済は1つ」らしい
国から資金貰って愚かにも株を発行しまくった…
韓国企業の未来は自明でしょう…
ウォン安に歯止めはかからないだろうし…
韓国製部品で信頼性を維持できるなど夢のまた夢でしょう…
ソフトカレンシーなど…ただの紙くず…
ハゲタカファンドは日本のように優しくはないですよ…
野田佳彦が合意した韓国との通貨スワップ拡充は売国行為…韓国ウォン暴落でデフォルトの危機
テレビで経済を…したり顔で語っていた売国奴の方々は皆一様に…
「日本も韓国を見習うべき」…と…
韓国を礼賛していた訳ですが…はてさて…
まだ…韓国のデフォルトの危機は伝えないのでしょうか?
繰り返し…今一度書いておきましょう…
韓国ウォンなどというソフトカレンシーは…ただの紙くず…
つい最近独立させてもらったような国に…
国家運営…ましてや…経済など…おこがましい…
…とも書いておきましょう…( ̄-  ̄) 冷笑®
更には…月山明博(李明博)の天皇陛下への不敬発言に絡めて…
韓国は…世界から「毟り取られるためだけに存在が許されている」…
とも…書きました…
売国奴マスメディアは月山明博(李明博)の天皇陛下への不敬発言を揉み消したいようだ
…福島瑞穂を筆頭に似非「人権派」「護憲派」が揃って息を潜める姑息
「北朝鮮はアンタッチャブル」
「北朝鮮の脅威など存在しない」
…と…書いてきましたが…
これは…朝鮮人をコントロールするには…
北朝鮮方式しかありえないし…それは…
世界が充分に理解している…との前提で書きました…
だからこそ世界は…北朝鮮とは「交渉」するのですよ…
しかしながら南朝鮮は違います…
元々「白丁」で同胞さえも平気で裏切る訳ですから…
世界から「毟り取られるためだけに存在が許されている」のです…
さて…冒頭のロイターの2記事ですが…
珍しく…配信時間まで入れてみました…
二番目の記事が先に配信されていますね…
もう…お解りですね…
「1%」のクズ連中に最大限の配慮をしている訳ですね…
これで…格付け機関など…
いかにクズの集まりか…少しは理解できたでしょ
ハゲタカは売り抜ける気満々です…
更には…米韓FTAにはISD条項も含まれていますからね…念のため…
因みに…朝鮮日報は…
記事を書き始めた…24時の段階では…
ムーディーズの記事は配信されていません…
もう…虚勢を張る元気も無いのかな
「日本を超える日も近い」…ニダ…待ってますよ~~( ̄ー ̄) 邪笑®
さてさて…売国奴 古舘伊知郎の報道ステーションはどうだったでしょう…
夏休み終わって今日から出ていました…
「韓国に学べ」って散々嘘を言っていましたから…
「国内総生産で中国に抜かれ…今度は…ソブリン債で韓国に並ばれました」
…程度は言うんですよね
おやおや……完黙ですか…そうですか…
ついでに…NHK 出身の売国奴…
小谷真生子のワールドビジネスサテライトも見たけど…
やはり…完黙ですか…そうですか…
日経ビジネスの編集長まで出ていましたが…
やはり…完黙ですか…そうですか…
皆さん…どうしちゃたの
大好きな韓国…日本が学ぶべき韓国…ですよ…
韓国の格付けをムーディーズが「Aa3」に引き上げて日本や中国と並んだんですよ…
何故…揃いも揃って完黙なのでしょう
いえいえ…ニュースにしろッ…なんて…無茶は言いませんよ…
ちゃんと…謝りなされ…
日本の国力を削ぐために…
停戦中ってだけで北朝鮮と戦争している韓国を…
今も反日教育を続ける韓国を…
昨日今日…似非民主化されたような韓国を…
経済成長のお手本などと捏造し…
日本を「1%」のクズ連中と…
その手下の財布代わりにした罪を贖いなされ…
いつまでも…「談話」に粘着し…
「安倍内閣の閣議決定」を無視する欺瞞もお終いにしなされ…
韓国との「対話」など…それからだッッ
それから…月山明博(李明博)の天皇陛下への不敬発言は…
このカテゴリーのテンプレートに加える事にしました…
数少ない読者の方々も…
決してお忘れなきよう…
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